WPROST pozostaje najbardziej opiniotwórczym tygodnikiem

Tygodnik WPROST w lutym pozostawał najczęściej cytowanym polskim tygodnikiem. Inne media powoływały się na publikacje WPROST 175 razy – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów pt.: „Najbardziej opiniotwórcze media w lutym 2013”.

W tym samym czasie „Newsweek Polska” cytowano 134 razy, a „Politykę” - 110.

WPROST znalazł się również na szóstym miejscu w zestawienia najczęściej cytowanych mediów w ogóle, za największymi dziennikami oraz telewizją informacyjną i rozgłośnią radiową. Wśród tytułów prasowych WPROST zajmuje czwarte miejsce – tuż za dziennikami.

Raporty Instytutu Monitorowania Mediów opierają się na monitoringu tytułów prasowych oraz mediów elektronicznych (telewizji, radia i Internetu). Nie uwzględniają natomiast cytowań w tzw. „przeglądach prasy”.

WPROST jest także na czele zestawienia najczęściej cytowanych tygodników według Newton Media. Na publikacje WPROST inne gazety powoływały się 74 razy (na Politykę – 55 razy, na Newsweek Polska – 46). Ranking Newton Media uwzględnia tylko cytowania w tytułach prasowych.

*****

Obchodzący w tym roku 30. urodziny tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych. Ukazuje się od 1982 r. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST. Jej większościowym udziałowcem jest od Platforma Mediowa Point Group SA. Redaktorem naczelnym WPROST jest Sylwester Latkowski.